manos_coloridas

Dia Internacional del Color. Quin paper té el color a les nostres vides?

 

El 21 de març és el Dia Internacional del Color. Una iniciativa impulsada per l’Associació Portuguesa del Color, la qual va crear una proposta a l’Associació Internacional del Color per festejar aquesta data arreu del món. 

Però, per què va ser aquest dia l’escollit? Doncs bé, perquè és en aquesta data quan es formen els equinoccis, el fenomen que es produeix a l’entrada de la primavera on el dia i la nit tenen, gairebé, la mateixa duració. A més a més, és l’inici, com hem dit, de la primavera, i per l’hemisferi sud, la tardor. Sense dubte, les dues estacions més acolorides de l’any! 

Els colors són molt importants en la nostra societat, ja que tenen una gran influencia sobre les nostres emocions i el nostre comportament. Per aquest motiu, volem explicar-te en aquest article, aprofitant l’avinentesa, el paper del color a les nostres vides. 

Abans d’endinsar-nos en aquest tema, potser encara et preguntes: com podem veure els colors? Els éssers humans veiem les diferents freqüències de la llum reflectides en els objectes. Són aquestes imatges les que ens arriben a la retina i a les parets del globus ocular. Tots aquests objectes absorbeixen i reflecteixen ones electromagnètiques. Així doncs, depenent de la quantitat de llum i de les ones, podem percebre certs colors o d’altres. 

Però, bé, anem per la qüestió sobre la importància del color a les nostres vides. Són moltes les àrees que han vist els colors com una gran eina social. Parlem, per exemple, del món de la psicologia o del màrqueting. Depenen del to, es genera un sentiment o un altre. Els més foscos, de fet, són els més depressius; els més càlids, els més reconfortants; i els més cridaners, els que generen més intranquil·litat o emocions fortes. I són aquestes emocions que es generen les que també s’utilitzen en el món de la publicitat, el màrqueting o el disseny gràfic. 

És per aquest motiu que totes les empreses creen les seves campanyes i elements publicitaris i d’imatge, com els logotips, d’acord amb els colors i el que volem transmetre amb ells. I és que cada color aporta unes emocions o unes altres. Un tema del qual ja vam parlar fa unes setmanes en el nostre blog de la Cromoteràpia, en el qual explicàvem com els colors podien ser una gran eina de teràpia en persones que tenien trastorns mentals.

Així doncs, per exemple, el blau ens aporta tranquil·litat, al contrari que el negre que ens transmet tristesa o ira, encara que també elegància. El vermell, passió; el groc, felicitat; i el blanc, puresa.  Siguin quins siguin els colors, el que està clar és que tenen un gran poder sobre les nostres emocions, actituds i accions. 

 

A COLOR IT volem celebrar aquest dia, el del color, pintant les nostres peces de ceràmica amb la gran paleta de tons que tenim a la nostra cafeteria. T’hi apuntes?